Esélyegyenlőség az oktatásban: az inkluzív oktatási rendszer a párbeszéd iskolája

| July 9, 2014

„Az a vágy, hogy valahová tartozzunk, részt vegyünk a dolgokban, vagy hogy egy közösségbe tartozzunk, alapvető emberi szükséglet. Ez az egyik alapelve a demokráciánknak. Mindannyiunknak ugyanarra van szüksége: szeretnénk, ha szeretnének, ha lennének barátaink, szeretnénk érezni, hogy hasznos tagjai vagyunk a családunknak, közösségünknek…. Úgy tanuljuk megérteni a másik látásmódját és szempontjait, ha kapcsolatban vagyunk vele. [...]

Telepatikus nyelvoktatás

| April 6, 2013

„Á, nektek el sem mesélem inkább, Ti angoltanárok vagytok” – vágott barátnőm a történetbe.  S mindezt a legnagyobb komolysággal mondta. Úgyhogy a beszélgetés továbbfolyt.: mit ad az iskola, mit, hogy értékel, hogyan fejlődnek a gyerekek, mi lesz ebből, náluk hogy alakult a gyerekkel stb.

Gyökerek

| February 21, 2013

Mááááááris? – ütött belém, mikor Janka közölte velem, hogy nem szereti a történelmet. Ez azért is volt meglepő, mert lányomnak olyan tanítója van, hogy egy ideig azon sakkoztam, Kevend hogy kerülhetne majd hozzá. De be kellett látnom – a megváltozott iskoláztatási szabályok miatt –, sehogy.  Janka határozott kijelentése azért is volt foglalkozást igénylő gondolat, mert úgy [...]

Társasjátékok. A set.

| January 30, 2013

Ezt a bejegyzést alapvetően azért gondoltam, hogy elkezdem, mert hiszek abban, hogy játékokkal s így játékosan az alapkészségek nagyon jól fejleszthetők. A képességek kibontakoztatásának olyan teret, helyzetet kell teremteni, amelyet a hagyományos iskolai oktatás ilyen és olyan okokból kifolyólag nem tud biztosítani. A megtapasztaltatva tanítás, a felfedez(tet)ő tanulás, az induktív módszer nem új a pedagógiában. [...]

Absztrakció attrakció

| October 25, 2012

A családunkban egy ideje a matematika  és a számolgatás a központban van. A matematika tankönyvek gyakorlatias összeállításáról és tanulhatóságáról semmiképp nem szeretnék “laikusként” nyilatkozni, de jelzés értékűen megemlítem, hogy a gyerekek egy része még stabilan a tízes számkörben való összeadást és kivonást sem sajátította el, mikor a gyakorló könyvekben már a pótlást kellene alkalmazniuk (többnyire [...]

IM az EMC-ben

| May 3, 2012

Az előadás ppt-je az azonnali üzenetküldésekről szól, az elektronikus kommunikáción belül. a fluid műfajokról… IM az EMC-ben[1]