Anyaszentegyház

| October 20, 2015

—Sikerrel jártak? — kérdeztem a liftből kilépő két idősebb nőtől. Ők mosolyogva válaszoltak, és elmentek. Fél órával azelőtt kopogtak hozzánk is, de meglátván a kezükben lévő újságot, már mondtam is, hogy idejüket ne vesztegessem: „Köszönjük, mi már túl vagyunk rajta.” —Anya, kik voltak ezek? — kíváncsiskodott Kevend, mikor kettesben voltunk a liftben. —Hittérítők — válaszoltam, de kikerekedő [...]

Az univerzum visszavág

| October 18, 2015

Nemrég voltam egy „tréningen”, ahol megtapasztaltuk, hogy az univerzum támogat. (Egyébként tényleg!) Még kérni is lehetett a végén. Pontosabban akarni. De most nem árulom el, hogy mit kértem… a szokásosak mellett persze. A végén volt egy lista is segítségképp (hogy ki ne hagyjunk semmit, mert itt a lehetőség): akarunk-e ezt-azt. A teremben (100-150 ember közt) [...]

Születésemlék

| April 30, 2013

Kevend vár. Minden este vár: mese és altatás. A hosszú altatásokat – bevallom – igyekeznék megúszni, és haladunk is ez irányban. Már nem kell megvárnom, hogy teljesen elaludjon, elenged dolgozni, ha már elpilled, vagy megnyugodott.  Amikor ma mentem be hozzá mese után, látom, hogy Csibus és bandája ott finceregnek Jácint kezében. Lesem, hogy hova férhetnék, [...]

Telepatikus nyelvoktatás

| April 6, 2013

„Á, nektek el sem mesélem inkább, Ti angoltanárok vagytok” – vágott barátnőm a történetbe.  S mindezt a legnagyobb komolysággal mondta. Úgyhogy a beszélgetés továbbfolyt.: mit ad az iskola, mit, hogy értékel, hogyan fejlődnek a gyerekek, mi lesz ebből, náluk hogy alakult a gyerekkel stb.

A flow illata – avagy Nórának szeretettel

| March 16, 2013

Jankáéknál már év eleje óta megy a „kis mesterségek hete” projekt.  Ez azt jelenti, hogy minden héten más valaki az osztályból beszél arról, hogy mihez ért, mit szokott csinálni, vagy foglalkoztatja is az osztályt. Lassan Janka kerül sorra.  Már év eleje óta tudjuk, hogy a kerámiázásról szeretne beszélni. Ám nemrég azt gondoltam, megkérdem a tanító [...]

Amit tanulnunk és tanítanunk kellene

| March 11, 2013

Kevend távcsövet készít. A papírtörlő gurigájából. Nagy munkában van, rajzolja, színezi. Mindig mutatja, hogy mi került rá. Kevend: -Anya, nézd rajzoltam egy jó kalózt! Én: – És mit csinál a jó kalóz? Kevend:- Védi magát a félelemtől.

Gyökerek

| February 21, 2013

Mááááááris? – ütött belém, mikor Janka közölte velem, hogy nem szereti a történelmet. Ez azért is volt meglepő, mert lányomnak olyan tanítója van, hogy egy ideig azon sakkoztam, Kevend hogy kerülhetne majd hozzá. De be kellett látnom – a megváltozott iskoláztatási szabályok miatt –, sehogy.  Janka határozott kijelentése azért is volt foglalkozást igénylő gondolat, mert úgy [...]

Nő a liftben, azaz kell, legyen egy kijárat

| February 12, 2013

Néhány napja el vagyok bizonytalanodva, ha beszállok a liftbe. Eddig nem volt vele problémám, de most komolyan frusztrált lettem. Aki liftes házban lakik, annak mind-mind van egy liftes története. Nekem az egyik legemlékezetesebb egy – meg nem erősített információ szerint – titkosnak mondott rendőrhöz fűződik.

A felállított végtelen jel életritmusa

| February 6, 2013

Van az az életkor, amikor a gyerekek még misztikusak, ösztönösek, de már megjelenik viselkedésükben, beszédükben az élettapasztalat, a ráció. Logikájuk egyszerre felnőttes, egyszerre képzeletvilággal teli, sajátos asszociációkat tartalmazó, gyermeki. Szerintem ez az egyik legizgalmasabb időszak a beszélgetésre velük –  belelátni a világba másképp általuk.

A/z sz/elektív mutizmus fáj, avagy a bent rekedt szó kirekeszt

| January 29, 2013

Oviból hazafele, este fürdéskor vagy néha az ágyban altatáskor Kevenddel megbeszéljük a napot. Ha nagyon el akar valamit mondani, akkor kezdhetem én, hogy ő utána mondhassa. Így udvariaskodik (azt egyébként nagyon tud  - hagyja, hogy megcsináljak helyette dolgokat) : “Na, kezdd Te, mi volt a munkázással?” Kérdezget, de nem túl sokat, nehogy elfáradjak a sok [...]